Aanvullend Openbaar vervoer
Het Aanvullend Openbaar Vervoer (AOV) is bedoeld voor inwoners van gemeente Borne die door een beperking niet kunnen reizen met de fiets, bus of trein. U kunt van het aanvullend openbaar vervoer (AOV) gebruikmaken wanneer u van of naar gemeente Borne reist en u binnen Twente blijft.
Hoe vraagt u een indicatie aan?
Kunt u door uw beperking niet met het openbaar vervoer reizen? Neem dan contact op met de gemeente via (074) 2658 500. Een consulent van de gemeente bekijkt met u welke mogelijkheden er zijn.
Hoe reserveert u een rit?
U kunt uw rit op drie manieren reserveren:
- de website van Connexxion
- de Connexxion-app (beschikbaar in de App Store en de Play Store),
- of telefonisch via het nieuwe nummer van Connexxion: (088) 339 49 45.
Reserveer uw rit uiterlijk 1 uur (60 minuten) van tevoren. Geef duidelijk aan hoe laat u ergens moet zijn, bijvoorbeeld bij een aansluiting op openbaar vervoer of een afspraak.
Let op: Vanaf ziekenhuislocaties kunt u geen gebruikmaken van het taxipoint. U dient zelf telefonisch uw terugrit te reserveren.
Wat zijn de kosten?
De kosten hangen af van de afstand die u reist. Er is een verschil in tarief voor reizigers met en zonder indicatie. De prijzen zijn gebaseerd op het prijspeil van januari 2025.
Type reiziger | Opstaptarief | kilometertarief |
Met indicatie | €1,12 | €0,23 per km |
Zonder indicatie | €9,98 | €1,86 per km |
Reist u zonder indicatie? Dan betaalt u een hoger tarief. AOV is namelijk bedoeld als aanvullende ondersteuning voor mensen die het openbaar vervoer niet kunnen gebruiken.
Betalen voor uw rit
- Heeft u een indicatie? Uw ritbijdrage wordt automatisch van uw rekening afgeschreven. Connexxion stuurt u hiervoor een machtigingsformulier per post.
- Contant betalen in de auto of bus is niet mogelijk.
Kan er iemand met mij meereizen?
Als u een indicatie heeft, mag u één persoon meenemen. Deze reist mee vanaf hetzelfde adres naar dezelfde bestemming. Geef dit aan bij uw reservering. De kosten voor deze meereizende worden ook via uw incasso betaald.
Heeft u een rolstoel?
Er gelden speciale richtlijnen voor het veilig vervoeren van rolstoelen. Meer informatie hierover vindt u op Code VVR.
Reistijden
De AOV-dienst is beschikbaar op de volgende tijden:
Dag | Tijd |
Maandag tot en met donderdag | 07.00 tot 23.00 uur |
Vrijdag | 07.00 tot 00.00 uur |
Zaterdag | 08.00 tot 00.00 uur |
Zondag | 09.00 tot 23.00 uur |
Op feestdagen wordt er gereden volgens aangepaste tijden, kijkt op de website van Connexxion voor de laatste informatie.
Reisvoorwaarden
Om gebruik te kunnen maken van AOV gelden de volgende voorwaarden:
- U kunt het AOV gebruiken om van adres naar adres of van adres naar een halte van het openbaar vervoer te reizen.
- De chauffeur meldt zich bij uw voordeur en helpt u naar de auto of bus. De chauffeur helpt u bij het in- en uitstappen.
- Houd rekening met een flexibele ophaaltijd: u kunt 15 minuten eerder of later opgehaald worden dan de tijd die u heeft opgegeven.
- Geef bij uw reservering goed aan hoe laat u ergens moet zijn. Zeker als het bijvoorbeeld om een begrafenis of aansluiting op het openbaar vervoer gaat. U ontvangt dan een advies van onze telefoniste.
- Het AOV rijdt niet altijd de voor u kortste route, omdat er soms meerdere mensen tegelijk meerijden. De reistijd van een rit kan tot 30 minuten langer duren.
- Iedere reiziger mag één stuks handbagage meenemen. Wilt u meer meenemen? Geef dit dan door bij het reserveren van uw rit.
- De chauffeur kan u vragen om een geldig legitimatiebewijs.
- Roken is niet toegestaan in de auto of bus.
Klachten of vragen
Klachten
Met klachten kunt u terecht bij ctsklantenservice@connexxion.nl en 088-3394939.
Meer informatie
Meer informatie kunt u vinden op de website van Connexxion. Bel voor vragen met Connexxion via telefoonnummer (088) 339 49 45.