Van harte welkom op de nieuwe website van de gemeente Borne!
Bij deze nieuwe website is vooral gekeken naar de wensen van de bezoeker: wat wilt u als bezoeker terugvinden op de website en hoe kunnen we u beter bedienen bij het online regelen van zaken met de gemeente.
Nieuw zijn de vier doelgroepingangen en de verbeterde zoekmachine.

Inbreng gebruikers

Tijdens de voorbereidingen is de gemeente gestart met het inventariseren van de wensen van de inwoners middels een onderzoek onder het BornePanel. Ook is de gemeente in gesprek geweest met de G1000 communicatie werkgroep. Uit dit onderzoek en de bijeenkomsten is zeer waardevolle input geleverd op het gebied van functionaliteit, vormgeving en inhoud.

Toptaken

De benadering waarbij de site is opgebouwd aan de hand van het zoekgedrag van de bezoekers, staat bekend als ‘toptakenmethodiek’. Bij deze integrale aanpak onderzoeken we voortdurend waarvoor bezoekers nu echt naar de website komen. Daaruit blijkt wat de belangrijkste taken zijn: de toptaken. Deze worden gepresenteerd in de zogenoemde ‘bijenkorfen’.

Doelgroepen

Om de toptaken zo goed mogelijk in te richten, heeft gemeente Borne ervoor gekozen om voor ‘inwoners’, ‘samenleving’, ‘ondernemers’ en ‘bestuur’ te kiezen, met elk hun eigen toptaken.

Zoekfunctie

De zoekfunctie is vernieuwd. De nieuwe zoekmachine denkt nu mee door suggesties en aanvullingen te doen.

Responsive webdesign

Steeds meer mensen bezoeken de gemeentelijke website via een tablet of smartphone. Daarom is gekozen voor een website met een responsive design. Dit betekent dat de weergave van de website zich automatisch aanpast bij verschillende resoluties (desktop, laptop, tablet, smartphone).

Online regelen

Zaken worden steeds meer direct via de website afgehandeld. Denk hierbij aan het doorgeven van een verhuizing of het aanvragen van een vergunning. Hiervoor is nu op de betreffende pagina een donkerblauwe knop ontwikkeld waarop snel en eenvoudig te klikken is om de aanvraag te doen.

Praktisch

We blijven natuurlijk altijd bezig de website te verbeteren om bezoekers nog beter van dienst te kunnen zijn. Dit blijft een voortdurend proces.

Hoewel de website zo zorgvuldig mogelijk is opgebouwd, kan er altijd iets mis gaan bij het live gaan. De komende dagen worden alle pagina’s nog een keer gescreend op eventuele foutjes in koppelingen en links. We lossen eventuele fouten zo snel mogelijk op. Valt u iets op, dan kunt u dat melden via communicatie@borne.nl.