Eén op de vijf huishoudens heeft financiële problemen. De drempel om hulp te zoeken is hoog. Hierdoor ontstaan problemen zoals stress, dreigende huisuitzetting en afsluiting van gas, water en licht.
Herkent u dit? Dan kunt u nu in een vroeg stadium hulp krijgen. Wijkracht verzorgt voor de gemeente Borne deze ondersteuning.

Na één maand achterstand in uw vaste lasten ontvangt u een brief van de gemeente. Denk bij vaste lasten aan huur, premie zorgverzekering, energie en water.
De gemeente doet u een voorstel om de betalingsachterstand op te lossen. Op deze manier krijgt u geen grote schuld of (meer) financiële problemen.
U bepaalt zelf of u het aanbod accepteert.

Wilt u geen hulp of wilt u niet dat uw gegevens gebruikt worden? Lees in de brief over de achterstand hoe u dat kunt melden. Met vragen kunt u contact opnemen met Wijkracht via tel. (088) 9455 722.

Deze aanpak is vanaf 1 januari 2021 voor de gemeente verplicht. De gemeente werkt hierbij samen met onder andere energieleveranciers, zorgverzekeraars en de woningbouwverenigingen.