Steeds meer mensen lukt het niet om rekeningen op tijd te betalen. Een financiële tegenvaller, toeslagen die niet uitgekeerd worden of lastige formulieren. Gemeente Borne biedt u via Wijkracht ondersteuning en kan zorgen dat eventuele achterstanden afgelost worden en u weer grip krijgt op uw geldzaken.

Heeft u (beginnende) betalingsachterstanden of geldzorgen? Dan willen we graag met u in contact komen. Zo kunnen we samen oplopende schulden en eventuele bijkomende problemen voorkomen. Deze werkwijze is met ingang van 1 januari 2021 opgenomen in de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening (WGS). 

Om financiële problemen in een vroeg stadium te signaleren werken we samen met woningcorporaties, energiebedrijven, zorgverzekeraars en het waterbedrijf. Zodra bij één van hen een betalingsachterstand van u zichtbaar wordt, kan een medewerker van Wijkracht contact met u opnemen. We noemen dat vroegsignalering.

Hoe kunnen wij u helpen?
Medewerkers van Wijkracht gaan graag met u in gesprek. Misschien heeft u vragen over uw financiën of loopt u tegen andere zaken aan? Met persoonlijke en gerichte begeleiding geven de medewerkers van Wijkracht u tips, adviezen en ondersteuning. Samen wordt er gezocht naar een oplossing met als doel weer een gezonde financiële situatie. U bepaalt zelf of u ingaat op de aangeboden hulp.

Onze hulp is gratis, professioneel, vrijblijvend en vrijwillig.

Wij respecteren uw privacy. Wilt u meer informatie over dit project en hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens? Kijk dan op https://vroegsignaleringshv.nl/privacy

Neem contact met ons op!
Normaal gesproken zouden wij bij u thuis langskomen. Zolang de coronamaatregelen van kracht zijn, is dit erg lastig en informeren wij u via een brief. Voor informatie kunt u contact opnemen met Zina Geurtjens via tel. 06 3436 0626 of mail z.geurtjens@wijkracht.nl, met Mari Mateman via tel. 06 3435 1853 of mail m.mateman@wijkracht.nl) of via het algemene nummer van Wijkracht 088 945 5722 of mail borne@wijkracht.nl.